Πρόγραμμα Μορς

Η απομνημόνευση του κώδικα Μορς μπορεί να φαίνεται δύσκολη, στην πραγματικότητα όμως το δύσκολο είναι μόνο να ξεκινήσει κανείς. Στη συνέχεια, με τη χρήση γίνεται όλο και πιο εύκολη.

Στο τελος του άρθρου αυτού σας έχουμε διαθέσιμο ένα πρόγραμμα για την διευκόλυνση των βαθμοφόρων αλλά και ανιχνευτών , στην οργάνωση δράσεων και παιχνιδιών , που περιλαμβανουν κωδικούς . Μπορείτε επίσης να διαγράψετε τα μορς και να βάλετε δικούς σας κωδικούς ( πχ Α = 23 ή Α = Ω κτλ )

Σαμουήλ Φίνλεϋ Μορς (Samuel Finley Breese Morse)

  • Αμερικάνος καλλιτέχνης και εφευρέτης, γνωστός από την ανακάλυψη του ηλεκτρικού τηλέγραφου και του κώδικα Μορς.
  • Γεννήθηκε στο Τσάρλσταουν της Μασαχουσέτης στις 27 Απριλίου του 1791.
  • Σπούδασε στο κολέγιο του Yale και ζωγραφική στο Λονδίνο.
  • Έγινε πετυχημένος ζωγράφος πορτρέτων και γλύπτης.
  • Το 1825 ίδρυσε την Εθνική Ακαδημία Σχεδίου της Νέας Υόρκης και την επόμενη χρονιά έγινε ο πρώτος πρόεδρος του ιδρύματος. Συνέχισε τη ζωγραφική του και έγινε καθηγητής ζωγραφικής και γλυπτικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης το 1832.
  • Εκείνη τη περίοδο ενδιαφέρθηκε για την Χημεία και τα πειράματα του Ηλεκτρισμού και ανέπτυξε μία συσκευή ηλεκτρομαγνητικού τηλέγραφου που την ολοκλήρωσε το 1836.
  • Επίσης ανακάλυψε ένα κώδικα, γνωστό σα κώδικα Μορς, για να χρησιμοποιηθεί με τη συσκευή του τηλεγράφου. Το 1843 το Αμερικάνικο Κογκρέσο διέθεσε 30.000 δολ. στον Μορς για να κατασκευάσει μία πειραματική τηλεγραφική γραμμή μεταξύ Ουάσινγκτον και Βαλτιμόρη. Η γραμμή εγκαταστάθηκε επιτυχώς.
  • 24 Μαΐου του 1844 ο Μορς έστειλε το πρώτο του μήνυμα : “Τι έχει καταφέρει ο Θεός”.
  • Ο Μορς εν συνεχεία μπλέχθηκε σε δικαστικούς αγώνες για τα δικαιώματα του στην εφεύρεση του τηλέγραφου και το δικαστήριο τον δικαίωσε. Έλαβε πολλές τιμές.
  • Αργότερα πειραματίστηκε με υποβρύχια τηλεγραφικά καλώδια.
  • Πέθανε στη Νέα Υόρκη στις 2 Απριλίου του 1872.

Το αλφάβητο

Α. –Ι. .Ρ. – .
Β– . . .Κ– . –Σ. . .
Γ– – .Λ. – . .Τ
Δ– . .Μ– –Υ– . – –
Ε.Ν– .Φ. . – .
Ζ– – . .Ξ– . . –Χ– – – –
Η. . . .Ο– – –Ψ– – . –
Θ– . – .Π. – – .Ω. – –

Οι αριθμοί

1 . – – – –6 – . . . .
2 . . – – –7 – – . . .
3 . . . – –8 – – – . .
4 . . . . –9 – – – – .
5. . . . .0 – – – – –

Ειδικά σήματα

Αρχή μηνύματος
– . – . – . –
Έτοιμος
Ακυρωτικό. . . . . . . .
Επανέλαβε. . – – . .
Τέλος. – . – .
Το πήρα
. – .

Μνημονικό σύστημα

Για τα γράμματα των οποίων η κωδικοποίηση αποτελείται μόνο από τελείες ή μόνο από παύλες, χρησιμοποιείται ο μνημονικός κανόνας “ΕΙΣΗ ΤΜΟΧ”. Το Ε κωδικοποιείται με μια τελεία, Ι με δυο, το Σ με τρεις, το Η με τέσσερις. Το Τ κωδικοποιείται με μια παύλα, το Μ με δυο, το Ο με τρεις, το Χ με τέσσερις.

Για την εκμάθηση των υπόλοιπων γραμμάτων του αλφάβητου χρησιμοποιείται η ακολουθία:

ΑΝ ΒΑΟΥ ΓΡΙ ΔΙΑ ΤΖΙΑ ΘΕΜΑ ΚΟΚ ΕΛΙΑ ΝΑ ΞΟΥΤ ΑΡΠΑ ΑΡΑ ΛΥΝΞ ΟΥΦΑ ΧΛΕΨ ΩΧΡ

Αντικαθιστώντας τα φωνήεντα με τελεία και τα σύμφωνα με παύλα, προκύπτει η κωδικοποίηση του αντίστοιχου γράμματος σε Μορς. Το Λ για παράδειγμα, αντιστοιχείται στο “ΕΛΙΑ” του μνημονικού κανόνα και κωδικοποιείται σε Μορς “·-··”





[wpdm_package id=’2545′]